ستاره تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2010 در صحبت هایی به تمجید از جانشینش دراردوی ماتادورها پرداخته

خوان کاپدویلا مدافع اسبق تیم ملی اسپانیا که درحال حاضر در باشگاه اسپانیول توپ می زند بر این باور است که جوردی آلبا این توان را دارد تا حتی بهتر از روبرتو کارلوس شده و عنوان بهترین بازیکن دنیا دراین پست را مال خود کند.

آلبای 24 ساله در جریان بازی روز جمعه تیم ملی اسپانیا مقابل فنلاند از سری بازیهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 درقاره اروپا که با برد 0-2 اسپانیا به پایان رسید گلزنی کرد تا تعداد گلهایش را در 24 بازی ملی به  عدد 5 برساند و حالا کاپدویلا، به شدت تحت تاثیر اوقرار گرفته است

کاپدویلا در صحبت هایی که درروزنامه مارکا منتشر شد گفت:« جوردی مهارت فوق العاده ای دارد. چطور ممکن است که او از من پیشی نگیرد؟ جوردی یک ستاره است؛ یک پدیده . او قطعا خیلی سریع می تواند مبدل به بهترین بازیکن دنیا در پست تخصصی اش شده و حتی از روبرتو کارلوس هم پیشی بگیرد. »

او در ادامه صحبتهایش درتمجید از بازیکن جوان بارسلونا گفت:« آلبا یک بال مدرن است که توان زیادی دارد و سرعتی است و توانایی های تهاجمی زیادی هم دارد. او درهر بازی بهتر از قبل دفاع می کند . او مسیر مبدل شدن به بهترین بازیکن دنیا را در زمان کوتاهی طی خواهد کرد.»