صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

یادداشت: رئال با خرید ایارامندی به دنبال تیکی‌تاکا است؟

پول بسیاری که صرف خرید این بازیکن رئال سوسیه‌داد می‌شود نشان از آن دارد که آنچلوتی سیستم ضدحمله را به کناری               نهاده و می‌خواهد بارسلونا را در زمین بازی این تیم شکست دهد.

سایت کریس رونالدو لیو مسی – در دوران سلطه اسپانیا بر فوتبال دنیا، رئال مادرید اغلب تیکی‌تاکا را رد کرده است.

این سبک بازی بهتر از هر سبکی نماینده شیوه اسپانیا برای دنیای فوتبال است. اما این روش هنوز نفوذی به سانتیاگو برنابئو   نداشته. با این حال ممکن است زیر نظر کارلو آنچلوتی اوضاع عوض شود.

در واقع خرید 32.2 میلیون یورویی آسیر ایارامندی از رئال سوسیه‌داد نشان از هدف او دارد. این که او می‌خواهد از نزدیک‌ترین               رقیب، یعنی بارسلونا تقلید کند.

با حضور آنچلوتی، از مادرید انتظار می‌رود که با سیستمی بسیار متفاوت با فصل پیش بازی کند. هویت آنها جوان‌تر و پویاتر، اسپانیایی‌تر و بارسایی‌تر خواهد شد.

سفیدپوشان به همین دلیل ستاره سوسیه‌داد را خریدند. او در تابستان جاری در جام ملت‌های جوانان اروپا درخشید.

 

  خریدهای آنچلوتی
مادرید 32.2 میلیون یورو برای خرید آسیر ایارامندی از رئال سوسیه داد خرج کرد. مردی که                   نامش را گذاشته اند جانشین ژابی آلونسو.
مادرید 27 میلیون یورو صرف خرید ایسکو از مالاگا کرد. اگر او همین روند رشدش را ادامه دهد               مادرید برنده خواهد بود.
دنی کارواخال از بایر لورکوزن با قیمت 6.5 میلیون یورو به رئال برگشت. 12 ماه بعد از ترک همین           باشگاه.
کاسمیرو فصل پیش را به صورت قرضی در رئال بود و به اندازه کافی درخشید که رئال با                     6 میلیون یورو او را بخرد.

او بسیار با دیگر محصول آکادمی سوسیه‌داد، یعنی ژابی آلونسو مقایسه می‌شود. اما آلونسو همیشه استثنای سیستم                 «سریع و خشمگین» مورینیو بوده است. به همین دلیل است که او می‌توانست هم در رئال بازی کند و هم در تیم ملی               اسپانیا که ملهم از بارسلونا است.

اما اگر آنچلوتی بخواهد آلونسو و ایارامندی را کنار هم بازی دهد احتمالا او نقشی را خواهد داشت که سرخیو بوسکتس در               بارسا دارد. نقطه قوت ایارامندی مانند محور نوکمپ در بازپس‌گیری مالکیت توپ، و کار کردن در فضای بین خط دفاعی و لوزی               خط میانی است که جلوتر شکل گرفته.

هشیاری او در زمینه جای‌گیری و کارآمدی‌اش بین خطوط سکویی مرکزی در اختیار آنچلوتی قرار می‌دهد تا تیم او بتواند                       حملاتش را جلوتر آغاز کند.

اگر مادرید به دنبال بوسکتس خودش است، ایارامندی را یافته. و اگر آندرس اینیستای خود را می‌خواهد ایسکو 27 میلیون یورو    یی چنین بازیکنی است.

آنچلوتی در چلسی بینش فوتبالی خود را چنین بازگو کرد: «سیستم ما اندکی متفاوت است. ما توپ را نگاه می‌داریم و                     تهاجمی بازی می‌کنیم. هدف ما کنترل بازی با مالکیت توپ است.»

او به عنوان بازیکن و مربی تاکتیسین برجسته‌ای بوده. او حتی به عنوان دانشجویی جوان در ایتالیا تز خود را با این عنوان                     منتشر کرده بود: «آینده فوتبال. پویایی بیشتر.»

اگر آنچلوتی به دنبال فرمولی برای پویایی است هیچ نمونه‌ای بهتر از نوکمپ در پنج سال اخیر نمی‌یابد. هدف مربی ایتالیایی             این است که رئال را در زمینه سبک و هویت به بارسا نزدیک‌تر کند. حتی اگر لاماسیای خود را نداشته باشد.

آکادمی جوانان رئال مادرید یکی از قوی‌ترین‌ها در اروپا است – البته با معیار تعداد بازیکنان حرفه‌ای خروجی – اما سیستم                   رئال برای بازار بازیکن می‌سازد و آکادمی بارسلونا بازیکنانش را برای خریداران خاص تولید می‌کند.

رئال بازیکن استثنایی و با تکنیک زیادی در آکادمی‌اش ندارد که آنچلوتی بتواند روی آنها حساب کند. اما فعالیت مادرید در بازار نشان می‌دهد آنها مدلی را برگزیده‌اند که رقیب سنتی‌شان داشته.

برخی می‌گویند مدل بارسلونا رو به زوال است و لاماسیا نمی‌تواند دیگر بازیکنان بااستعداد فراوانی را به تیم اصلی معرفی               کند. بارسا هم 57 میلیون یورو برای نیمار پرداخته و نام‌هایی مانند تیاگو سیلوا و فرناندو تورس هم از این باشگاه به گوش               می‌رسد. اما مادرید استراتژی عاقلانه‌تری در بازار برگزیده. نقش این دو باشگاه انگار عوض شده.

آنچلوتی و پرس گفته‌اند می‌خواهند سبک بازی مورینیو را کنار بگذارند. دنی کارواخال، فارغ‌التحصیل آکادمی مادرید هم از                   بایر لورکوزن برگشته. دو بازیکن جوان هم که خریداری شده‌اند: کارلوس کاسمیرو و ایسکو.

مربی پرتغالی از رئال تیمی پیش‌بینی‌ناپذیر و انفجاری در سه سال حضورش ساخته بود. تیم او هویتی داشت مطابق با                   شخصیت خود مورینیو. اما مربی ایتالیایی روش خود را دارد: سیستمی مدرن‌تر، و رو به جلوتر.

مورینیو آمد که بارسا را براندازد. اما آنچلوتی شاید آنی باشد که بارسلونا را با سبک بازی خودش شکست می‌دهد.



نظرات شما عزیزان:

pouya
ساعت12:55---23 تير 1392
داداش من یه بار بهت گفتم.اگه نویسنده می خوای بهترین کار اینه که یه اطلاعیه برا جذب نویسنتده بزاری.
همین.ساده ترین کاره.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7014
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 10019
بازدید ماه : 9931
بازدید کل : 414677
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1