یادداشت: اولین قهرمانی اتلتیکو مینیرو در لیبرتادورس و رکورد شگفت‌انگیز رونالدینیو
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

یادداشت: اولین قهرمانی اتلتیکو مینیرو در لیبرتادورس و رکورد شگفت‌انگیز رونالدینیواتلتیکو بازگشت دراماتیک دیگری داشت و اولین قهرمانی خود در سطح قاره را به دست آورد. افتخاری که سال‌ها در خاطرات خواهد ماند.

سایت گل – می‌گویند اولین قهرمانی همیشه بهترین احساس را می‌دهد.

از کورینتیانس بپرسید که در سال 2012 بوکا جونیورز را برد و به طلسم صدساله‌اش در قهرمانی کوپا لیبرتادورس (معادل لیگ قهرمانان برای آمریکای جنوبی) پایان داد.

پس از آن که اتلتیکو مینیرو در بازی برگشت فینال توانست الیمپیا را شکست دهد و قهرمان شود از کوکا، مربی تیم بپرسید چه احساسی داشت زمانی که پنالتی ماتیاس خیمنس به تیر برخورد کرد، به زمین خورد و گل نشد.

این مربی 50ساله که اولین موفقیت تاریخ این باشگاه در لیبرتادورس را رقم زد در تمامی لحظاتی که ضربات پنالتی زده می‌شد روی زانوانش بود و به آسمان‌ها نگاه می‌کرد. او امیدوار بود که هر طور که شده تیمش برنده شود. او گفت: «امروز تاریخ باشگاه را تغییر دادیم. اتلتیکو تیمی خوش‌اقبال شده و امروز من هم خوش‌شانس بودم.»

 

فاتحان برزیلی سه تورنمنت بزرگ
 CAFU (SAO PAULO AND AC MILAN)

این مدافع کناری اسطوره‌ای لیبرتادورس را در سال‌های 1992 و 93، جام جهانی را در 1994 و 2002، و در نهایت لیگ قهرمانان اروپا را در سال 2007 فتح کرد.

 DIDA (CRUZEIRO AND AC MILAN)

لیبرتادورس را در سال 1997 برد و سپس در جام جهانی 2002 قهرمان شد. او با روسونری دو بار توانست قهرمان لیگ قهرمانان شود.
 ROQUE JUNIOR (PALMEIRAS AND AC MILAN) 

یک قهرمان دیگر جام جهانی 2002. این مدافع یک سال بعد با میلان لیگ قهرمانان را فتح کرد. او در سال 1999 در لیبرتادورس قهرمان شده بود.

 RONALDINHO (BARCELONA AND A. MINEIRO)

این بازیکن 33ساله سرانجام توانست رکورد خود را با پیروزی چهارشنبه کامل کند. او در سال 2002 فاتح جام جهانی شد و در سال 2006 برنده لیگ قهرمانان اروپا.

از ژو بپرسید که گلش لحظاتی پس از آغاز نیمه دوم تیمش را به مسیر جبران دو گل اختلاف برد. آنها در نیمه‌نهایی هم مقابل نوولز اولدبویز جراردو مارتینو همین کار را کرده بودند. یا لئو سیلوا که تنها سه دقیقه مانده به پایان مسابقه با ضربه سرش بازی را در مجموع دو دیدار مساوی کرد و تیمش را نجات داد.

از برنارد بپرسید که به گفته مدیر برنامه‌هایش اکنون می‌تواند وداعی کامل داشته باشد. خود برنارد گفت: «نمی‌دانم از فردا چه اتفاقاتی برایم می‌افتد. چه بمانم و چه نمانم گفته بودم که می‌خواستم با یک قهرمانی بزرگ از این جا بروم. پس به هدفم رسیده‌ام.»

همچنین ممکن است از هشت میلیون طرفدار اتلتیکو مینیرو بپرسید که چه حسی داشتند. آنها می‌دانستنند که توانایی این کار را دارند. تمام هفته به هم می‌گفتند: Yes, we CAM (کلمه CAM مخفف باشگاه اتلتیکو مینیرو است). تنها سه دقیقه به پایان مسابقه مانده بود و قهرمانی داشت از آنها دور می‌شد. اما آنها هنوز فریاد می‌زدند. هنوز شعار می‌خواندند. هنوز باور داشتند.

گلوبو پس از قهرمانی‌شان نوشت: «اتلتیکو مینیرو قهرمان لیبرتادورس است. بخوانید. دوباره بخوانید. تکرار کنید. این را جلوی آینه بگویید تا ببینید آیا باور دارید یا نه. اما باور داشته باشید. همیشه باور داشته باشید!» بیست هزار نفر بلافاصله به چراکا سته د ستمبرو رفتند و آن‌جا قهرمانی را بارها و بارها به همدیگر یادآوری کردند.

و البته از رونالدینیو بپرسید. بازیکن سال سابق جهان که به جمع بازیکنانی اضافه شد که هم لیگ قهرمانان اروپا و هم کوپا لیبرتادورس را برده‌اند. به علاوه در باشگاه معدود افرادی قرار گرفت که هر دو رقابت را به علاوه جام جهانی فتح کرده‌اند. در کنار دیدا، کافو و روکه جونیور.

او که احساساتی شده بود گفت: «همه گفتند که ژو و من تمام شده‌ایم و دوران ما به سر رسیده. حالا بیایند و حرف بزنند. به همین دلیل بود که به برزیل برگشتم. این قهرمانی آن چیزی بود که کمش داشتم.»

اما دیگر جای خالی آن حس نمی‌شود. او و دیگر اعضای باشگاه به دنبال یک قهرمانی اول دیگر هستند. این که در جام جهانی باشگاه‌ها بتوانند بایرن مونیخ پپ گواردیولا را ببرند.

رسیدن به این رویا فوق‌العاده دشوار است. اما نتیجه هر چه شود. آنها هرگز اولین حضورشان در این رقابت‌ها را فراموش نخواهند کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

وب دهه هفتادیا
ساعت2:54---7 مرداد 1392
سلام.تولینکم کردی؟حتما باید بیام تو چت رومت؟ادرسم که ندارم..برای همین ول کردم...

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:رونالدینیهو,, ] [ 14:7 ] [ امیرحسین.........مدیر ]

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8594
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 11599
بازدید ماه : 11511
بازدید کل : 416257
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1