گرث بیل و 20 خرید کهکشانی دیگر
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

اگر چه این واژه هنوز وارد دیکشنری ها نشده است، ولی دست کم galacticos (کهکشانی ها) صفحه ای در ویکی پدیا دارد. کهکشانی ها، بازیکنان مشهور و گران قیمت رئال مادرید هستند که تحت عنوان پروژه کهکشانی ها در دوره مدیریت فلورینتینو پرز خریداری شدند. لازم به ذکر است که در دوره اول مدیریت فلورنتینو پرز در هر تابستان دست کم یک کهکشانی به این تیم آمد.

با آمدن قریب به وقوع گرث بیل (با استناد به اکثر خبرگزاریها ) ، زمان را مناسب دیدیم تا گریزی بزنیم به تاریخ این خرید های کهکشانی.
تمام قیمت ها برگرفته از سایت transfermarkt.com است و اگرچه نقش مهمی در ترتیب این لیست ایفا میکند اما ترتیب این لیست منحصر به قیمت بازیکنان نیست.
همچنین در نظر داشته باشید که این مقاله وضعیت کهکشانی ها در زمان امضای قرار داد بررسی میکند نه پس از آن.
رائول:
در دوره ای که به نام دوره ی اول کهکشانی ها شناخته میشود همواره رائول از قلم می افتد و دلیل این امر این است که او در دوره نوجوانی از اتلتیکو مادرید به رئال پیوست و هیاهوی خرید او هیچوقت با کهکشانی های دیگر قابل مقایسه نبود.

مارسلو:
قیمت مارسلو با توجه به استاندارد های امروزی حدود 5.7 میلیون پوند بود. هرچند ورود او شباهت چندانی به دیگر خریدهای رئال مادرید نداشت ولی در دراز مدت ثابت کرد که بهتر از بسیاری دیگر از این خریدها بوده است.

کلاوس یان هونتلار:
رئال مادرید هونتلار را با قیمت 23.8 میلیون در ژانویه 2009 خرید. او تنها برای یک نیم فصل بازی کرد و تنها هشت گل به ثمر رساند.به همین سبب وارد این لیست نخواهد شد.

سامی خدیرا:
این بازیکن آلمانی در سالهای اخیر هماهنگی خوبی با ژابی آلونسو پیدا کرده است. اما عملکرد این خرید 12.32 میلیونی به اندازه ای نبوده که وارد این لیست بیست نفره شود.

نیکولاس آنلکا:
آرسنال بابت فروش مهاجم فرانسوی خود 30.8 میلیون پوند دریافت کرد. اما آنلکا هیچوقت نتوانست لقب یک کهکشانی را یدک بکشد.

20.مسوت اوزیل:
اگر در حال حاضر باشگاهی بخواهد با مسوت اوزیل قرار داد ببندد متحمل تلاش بیشتری نسبت به آنچه رئال مادرید در زمان خرید او از اشتوتگارت انجام داد، خواهد. پس از خرید 15.84 میلیون پوندی اوزیل ، عملکرد او در جام جهانی 2010 تحسین برانگیز بود .

19.فابیو کوئنترائو:
بازیکن دیگری که در جام جهانی 2010 خوش درخشیذ کوئنترائو بود. فابیو سال 2011 به رئال مادرید پیوست. در آن زمان خوزه مورینیو برای خرید این بازیکن مبلغ 26.4 میلیون پوند هزینه کرد که مبلغ زیادی برای یک مدافع به نظر می رسد.

18. لوکا مودریچ:
این که دنیل لوی اینقدر رئال مادرید را برای امضای قرار داد با گرث بیل منتظر میگذارد چیز جدیدی نیست. او دقیقا همین کار را فصل پیش با لوکا مودریچ انجام داد. سرانجام این بازیکن کرواتی با مبلغ 26.4 میلیون پوند به رئال مادرید پیوست اما به درازا کشیدن این انتقال موجب شد تا مودریچ زمان بیشتری صرف سازگاری با زندگی در اسپانیا و تیم کند.

17. آسیر ایارامندی:
این بازیکن اهل باسک که با عملکرد درخشان خود رسیدن رئال سوسیداد به چمپونزلیگ شد، با مبلغ 26.4 میلیون پوند به رئال مادرید پیوست. شور و هیجانی که در زمان پوستن این بازیکن به وجود آمد یادآور خریدهای کهکشانی گذشته بود.

16. مایکل اوون:
آیا خرید اوون واقعا با خواست فلورنتینو پرز انجام شد؟ یا به اجبار و با در نظر گرفتن این نکته که بازیکن سابق لیورپول برنده ی توپ طلا بود، انجام شد؟ در هر صورت اوون بعد از پیوستن به رئال مادرید با مبلغ 11 میلیون پوند فصل خوبی را پشت سر گذاشت و توانست پیش از پیوستن یه نیوکسل 16 گل برای باشگاه به ثمر برساند.

15. ولزی اشنایدر:
زمانی که به رئال مادرید پیوست انتظارات از او زیاد بود. این بازیکن که شماره 23 بکهام را بر تن داشت با مبلغ 23.8 میلیون پوند از آیاکس به رئال مادرید پیوسته بود. او در اولین بازی خود برای باشگاه گل پیروزی بخشی را مقابل اتلتیکو مادرید به ثمر رساند. او در اولین فصل خود در باشگاه خوش درخشید اما مصدومیت های پی در پی مانع ادامه ی این روند شد.

14. روبینیو:
روبینیو دومین بازیکن برزیلی بود که از سانتوس با مبلغی بیش از 20 میلیون پوند به رئال مادرید منتقل شد. او شماره 10 لوییس فیگو را بر تن کرد و بازی های خوبی با لوس بلانکوس انجام داد اما هیچگاه درخششی که ازو انتظار میرفت را نداشت.

13. آنخل دی ماریا:
مادرید برای خرین این وینگر توانای بنفیکا 29 میلیون پوند هزینه کرد. او که در سال 2010 به باشگاه پیوست سه سال تحسین برانگیز ( لزوما نه دائمی) را پشت سر گذاشت. هرچند پیوستن گرث بیل شاید موجب خروج او شود.

12. په په:
عموما انتظاری نیست که مبالغی بالا برای مدافعین پرداخت شود. ولی وقتی مادرید 26.4 میلیون پوند برای یک مدافع میپردازد تمام توجه فوتبال دوستان به این انتقال جلب میشود. او که سال 2007 به رئال مادرید پیوست با کسی که جلوتر درباره اش خواهید خواند یکی از بهترین زوج دفاع های وسط را تشکیل داد.

11. ایسکو
یکی از جدیدترین خریدهای رئال مادرید ، ایسکو است. او در تابستان با هزینه ای بالغ بر 30 میلیون پوند از مالاگا به رئال مادرید پیوست. ایسکو با عملکرد خیره کننده خود در طول این مدت نشان داد که ارزش این مبلغ را داشته است. همچنین لازم به ذکر است که این بازیکن تنها 21 سال سن دارد پس به نظر می رسد آینده ی درخشانی در پایتخت اسپانیا خواهد داشت.

10. آرین روبن
رئال مادرید در سال 2007 با پیشنهاد 31 میلیون پوندی خود چلسی را برای فروش ستاره هلندی خود وسوسه کرد. .روبن پیش از پیوستن به بایرن مونیخ در سال 2009 ، دو فصل را در برنابئو گذراند.

9. کریم بنزما
ورود بزما به برنابئو با کریستیانو رونالدو و کاکا همزمان بود که هر سه قسمتی از پروژه پرز پس از بازگشت به ریاست بود. پس از درخشش در لیون، مادرید برای این خرید 30.8 میلیون پوندی بسیار راضی به نظر می رسید. بعد از به ثمر رساندن قریب به صد گل برای تیم، هنوز بنزما در برنابئو بازی میکند و رفتن گونزالو هیگواین از رئال موجب شد تا او تبدیل به گزینه شماره یک خط حمله ی رئال مادرید شود.

8. سرخیو راموس
هزینه ی 23.8 میلیون پوند برای یک مدافع بسیار زیاد به نظر می رسد آن هم مدافعی جوان.
اما عملکرد او در تیم نشان می دهد که این بازیکن کاملا ارزش این هزینه را داشته است. سرخیو راموس پس از پیوستن به رئال مادرید از سویا به یکی از بهترین مدافعان میانی تبدیل شد که تا چند سال دیگر تصمینی برای رئال مادرید در این پست محسوب می شود.

7.ژابی آلونسو
آلونسو نیز همچون بنزما در تابستان شلوغ 2009 وارد رئال مادرید شد. رئال مادرید 31.2 میلیون پوند برای بازگرداندن این بازیکن اسپانیایی از لیورپول به کشورش هزینه کرد. بازیکن پیشین سوسیداد تا کنون حدود 200 بار برای باشگاه پاتخت نشین به میدان رفته است و در این مدت نشان داد که ارزش این هزینه را داشته است. وضعیت فعلی قرارداد او توجه بسیاری از باشگاه های اروپایی را به خود جلب کرده است.

6. دیوید بکهام
یکی ، اگر نخسیتن ننامیم، از بازیکنانی که خرید آنها صرفا جنبه ی تبلیغاتی داشت، دیوید بکهام بود. رئال مادرید برای این بازیکن مبلغی حدود 33 میلیون پوند به منچستر یونایتد پرداخت. و صرف نظر از بدشانسی که در مدت حضور او در برنابئو گریبانگیر او شده بود، به موجب تلاش خود و همچنین بازی های کلیدی اش مبدل به یکی از بازیکنان مورد علاقه ی طرفداران شده بود. او از لحاظ اقتصادی نیز کمک زیادی به رئال مادرید نمود.

5. ریکاردو کاکا
هزینه ی بالا و انتظارات به تبع آن موجب شد تا کاکا هیچوقت نتواند به بازیکنی کلیدی برای رئال مادرید تبدیل شود. هزینه هنگفت 57.2 میلیون پوند همچون پتکی بر سر او کوبیده می شد. در هر صورت کاکا نتوانست آن فرمی که در آ ث میلان داشت را در رئال مادرید بازیابد. و در بازی دوستانه اخیر رئال مادرید توسط هواداران مورد تمسخر قرار گرفت.

4.لوییز فیگو
اکثر مردم خریدجنجالی لوییز فیگو را به خاطر دارند. بازیکن مورد علاقه ی کمپ نو و بهترین مهره ی بارسلونا طی یک انتقال داخلی به باشگاه پایتخت نشین پیوست. بارسا برای این انتقال 52.8 میلیون پوند دریافت کرد حال آن که مادرید یکی از بهترین بازیکنان جهان را خدمت گرفت که تبدیل به مهره ای کلیدی در تیم ، که به کهکشانی های اول شهرت بافت، شد.

3.رونالدو
یکی از مهمترین فاکتورهای کهکشانی های اول قرار گرفتن رونالدو در نوک حمله بود. رئال مادرید برای به خدمت گرفتن این مهاجم برزیلی 39.6 میلیون پوند هزینه کرد، مبلغی نه چندان زیاد با توجه به قابلیت هایی که این بازیکن داشت.او نزدیک به 100 گل در مدت حضورش برای رئال مادرید به ثمر رساند.

2. زین الدین زیدان
در سال 2001 رئال مادرید برای به خدمت گیری زیدان چیزی حدود 64.4 میلیون پوند به یوونتوس پرداخت کرد. کارهایی که در این مدت برای رئال انجام داد فراموش نشدنی است برای مثال هیچگاه گلی که او در فینال لیگ قهرمانان به ثمر رساند از خاطره ها پاک نخواهد شد.
این مرد فرانسوی در سه مقطع بهترین بازیکن سال شناخته شد و هم اکنون به عنوان کمک مربی در کنار آنجلوتی بر روی نیمکت رئال مادرید می نشیند.

1.کریستیانو رونالدو
پیشنهاد 82.7 میلیون پوندی رئال مادرید، منچستر یونایتد را مجاب کرد تا تن به فروش ستاره ی پرتغالی خود بدهد. تعداد گلهایی که با پیوستن او به رئال مادرید به ثمر رسید، حتی صرف نظر از جنبه ی اقتصادی این خرید، شگفت انگیز بود. او هم اکنون میانگین بیش از یک گل در هر بازی برای رئال مادرید به نام خود ثبت کرده است. او به همراه لیونل مسی اعتبار الکلاسیکو را به سطح به سابقه ای رسانده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:, ] [ 12:30 ] [ ]

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8718
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 11723
بازدید ماه : 11635
بازدید کل : 416381
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1