والنسیا دو– بارسلونا سه/ یک نیمه تماشایی و پرهیجان

لیو مسی در 40 دقیقه اول بازی هت تریک کرد اما الدر پوستیگا در دقایق پایانی نیمه اول دو گل را تلافی کرد

بارسلونا با هت‌تریک لیونل مسی توانست در خانه والنسیا سه بر دو پیروز شود. نبرد دو تیم بسیار جذاب بود و به‌ویژه نیمه اول بازی تماشایی بود.

بارسا تا دقیقه 41 سه گل زد و به نظر می‌رسید با همین برتری به رختکن خواهد رفت اما اندکی از دست دادن تمرکز باعث شد هلدر پوستیگا دو گل عالی بزند و والنسیا را امیدوار سازد.

تاتا مارتینو در این مسابقه به جای بازی دادن به چابی، از آندرس اینیستا، سسک فابرگاس و سرخیو بوسکتس در میانه میدان استفاده کرده بود و پدرو را هم جانشین الکسیس سانچس ساخته بود.

فابرگاس در نیمه اول فوق‌العاده بازی کرد و روی هر سه گل نقش داشت. ابتدا روی پاس فابرگاس بود که نیمار در دقیقه 10 گریخت و توپ را به تور والنسیا رساند، اما داور در تصمیمی دشوار، و البته اشتباه آفساید نیمار را اعلام کرد. اما یک دقیقه بعد همه چیز تکرار شد. این بار روی پاس فابرگاس، مسی توپ را بین دو مدافع والنسیا گرفت، به پیش تاخت و با عبور از دیه‌گو آلوس دروازه خالی حریف را گشود.

مسی در دقیقه 39 گل دوم را هم زد. او با شوتی دیدنی دروازه آلوز را باز کرد. سپس در دقیقه 41 بود که فابرگاس توپ را به نیمار در سمت چپ سپرد و پاس نیمار به مسی با ضربه او به گل سوم بازی تبدیل شد.

والنسیا در دقیقه 45 یکی از گل‌های خورده را پاسخ گفت. سانتر سرخیو کانالس از سمت راست با ضربه قیچی بسیار تماشایی این مهاجم پرتغالی به کنج دروازه بارسلونا رفت. پوستیگا در دقیقه 3+45 گل بعدی را هم زد. او این بار کرنر اور بانگا را با سر به گل تبدیل کرد.

بارسلونا در نیمه دوم محتاط‌‌تر شد. با این حال آنها چند موقعیت عالی داشتند. یک بار پدرو که فرصتی فوق‌العاده را در نیمه اول از دست داده بود در گل‌زنی ناکام ماند، و مسی به تنهایی در چهار فرصت می‌توانست گل‌زنی کند اما آلوز در دروازه والنسیا با عملکردی حیرت‌انگیز ضربات مسی را گرفت. به‌ویژه مهار یکی از شوت‌های مسی که با تمام قدرت آن را از فاصله‌ای نزدیک زد تماشایی بود.

والنسیا در اواخر بازی یک بار با شوت ژوناس توپ را به تیر دروازه بارسا زد. اما بازی گل دیگری نداشت و بارسا پیروز شد.