گزارش روز: اریک طاهر، میلیونر ناجی اینتر؟
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

طاهر در ژانویه 2012 در گفتگو با فوربس گفت: «من عاشق ورزش‌هایی هستم که در آن ورزشکاران شاخ به شاخ می‌شوند. این یعنی چالش و رقابت». این شور  نقشی در ماجراجویی‌های تجاری او هم داشته است. ماجراهایی که از سال 1993 آغاز شد، زمانی که او پس از دریافت کارشناسی ارشد بازاریابی و ارتباطات در دانشگاه کالیفرنیا به اندونزی بازگشت.

او تا سال 1998 به خانواده‌اش که در صنعت رستوران‌ها بودند کمک کرد و سپس گروه ماهاکا را با سه شریک تاسیس کرد. او صعود در دنیای ارتباطات را از سال 2001 آغاز کرد. این تاجر اهل اندونزی مالک مجلات A+، Parents Indonesia و Gold Digest، روزنامه‌های Harian Sin Chew Indonesia و Republika، کانال‌های تلویزیونی Jak-TV، tvOne و ANTV، شبکه‌های رادیویی GEN 98.7 FM، Prambors FM، Delta FM و FeMale رادیو، به همراه چندین شرکت دیگر است.

البته پدرش تدی هم از مالکان Astra International بود. شرکتی که حق توزیع انحصاری تویوتا، پژو و دایهاتسو را دارد و گردش مالی سالانه آن 20 میلیون دلار است.

البته او مشکلی در ارائه تضمین‌های مالی درخواستی ماسیموموراتی ندارد. بودجه‌ای که او برای انتقالات در نظر می‌گیرد می‌تواند بسیار به نوسازی چهره اینتر کمک کند.

مذاکرات بسیاری انجام شده و طاهر اولین پیشنهاد خود را ماه‌ها قبل ارائه داده. اما موراتی از روند فعلی راضی است: «طاهر دوستانه رفتار کرده. ما دو گروهی هستیم که هر دو می‌خواهیم باشگاه را تقویت کنیم و این مهم‌ترین چیز است»

بحث این نیست که یک گروه مالکیت را از گروه دیگر بگیرد. ما دو گروه هستیم که همان‌گونه که گفتم به دنبال تقویت باشگاهیم. دو خانواده‌ایم. این هم برای طاهر جذاب است و هم برای من».

موراتی که احتمالا آخرین روزهای ریاست خود را در اینتر می‌گذارند گفت سرمایه‌گذاری طاهر می‌تواند برای نراتزوری حیاتی باشد: «سال‌ها بود که فوتبال ایتالیا در اروپا موفق می‌شد اما از نظر مسائل مالی توجهی به خارج از کشور نداشت. به همین دلیل ما بازنده شدیم.

مردم صحبت از بدهی‌ها می‌کنند. اما مشکل اصلی کسب درآمد بود. چنین منابعی لازم بودند و من نگران آینده باشگاه هستم. نفوذ آسیایی ها بسیار مهم است و می‌تواند ما را به بازارهای جدیدی ببرد.

این کار عادت‌های نوستالژیک را تغییر می‌دهد و ما را به منابع مالی جدیدی در سراسر دنیا می‌رساند. این اتفاق حتی از سه‌گانه 2010 هم مهم‌تر است.»

اما چرا اینتر؟ روشن است که تور باشگاه در سال 2012 به اندونزی از چشمان این تاجر دور نماند. خاویر زانتی و هم‌تیمی‌هایش به‌شدت تحت تاثیر شور و شوق مردم قرار گرفتند. اینتر علاقمندان بسیاری در آسیا دارد. آنها می‌خواهند در آسیا آکادمی فوتبال تاسیس کنند و میلیون‌ها طرفدار مشتاق دارند که حاضرند محصولات باشگاه را بخرند.

اما درآمد سرانه مردم اندونزی تنها 3600 دلار در سال است و اگر تردیدهای اخلاقی را هم نادیده بگیریم، نحوه مدیریت فیلادلفیا سونتی سیکسرز و دی‌سی یونایتد بسیار نگران‌کننده است. سیکسرز فصل گذشته به پلی‌آف نرسیدند در حالی که در فصل پیش از آن به نیمه‌نهایی کنفرانس رسیده بودند. دی‌سی یونایتد هم در MLS هر چه بوده درخشان نبوده.

اما موراتی گفته هنوز ممکن است نظرش برگردد و در باشگاه بماند. با این حال مشخص است که طاهر می‌تواند تفاوتی بسیار برای تیمی رقم بزند که هم در خانه و هم در اروپا از سایرین عقب افتاده. طاهر شاید بتواند اینتر را به اوج برگرداند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 5 مهر 1392برچسب:, ] [ 10:41 ] [ ]

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8477
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 11482
بازدید ماه : 11394
بازدید کل : 416140
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1