مصاحبه سالگادو در ایران
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان


رونالدو شایسته توپ طلاست.


    *بازی‌ پرسپولیس - استقلال را می‌شود با بازی بزرگی مثل ال‌کلاسیکو مقایسه کرد؟ "در همه‌جای دنیا بازی‌های حساسی تحت عنوان ال‌کلاسیکو وجود دارد. در آرژانتین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورز را داریم و در هر کشوری چنین بازی‌هایی هست اینگونه بازی‌ها از نظر رقابت و شور و هیجان برای تماشاگران واقعاً مهم هستند، آنها در چنین بازی‌هایی دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنند."

    *نظرتان درباره کارلوس کروش چیست؟ "او مربی من بود و در رئال مادرید تنها یک سال هدایت ما را برعهده داشت. رابطه‌ام با او عالی است. کروش عملکرد خیلی خوبی داشت. برکناری او کاملاً ناعادلانه بود و به آنچه شایستگی‌اش را داشت در رئال مادرید نرسید. ما تا ماه مارس فکر می‌کردیم که در پایان فصل هر سه جام را می‌بریم ولی در جام حذفی در فینال مغلوب زاراگوسا شدیم و بعد از آن بود که در طول دو ماه همه جام‌ها را از دست دادیم. از نظر شخصی سال ویژه‌ای برای من محسوب می‌شد و از نظر فوتبالی هم سال بزرگی بود. اما کارلوس در رئال بدشانس بود و نتوانست به جامی که شایستگی‌اش را داشت برسد و این فرصت را در اختیار او قرار نداند."

    *دلیل اصلی ناکامی شما در فصلی که کروش مربی رئال بود چه بود؟ "صادقانه بگویم که باخت در فینال جام حذفی کلید ناکامی ما در آن فصل بود. قبل از آن بازی در لالیگا با هفت امتیاز از والنسیا جلو بودیم و در لیگ قهرمانان اروپا هم خوب کار می‌کردیم ولی بعد از باخت در فینال جام حذفی از نظر روانی افت کردیم و ضربه شدیدی خوردیم. در لیگ قهرمانان اروپا به موناکو باختیم و این از نظر روانی کار تیم را تمام کرد و در لالیگا هم نتوانستیم به موفقیت‌مان ادامه داهیم. افت ما افت فیزیکی نبود و کاملاً روانی بود و در طول چند هفته چندین جام را از دست دادیم."

    *رئال دچار افت زیادی شده است و فصل را با فرازونشیب زیادی شروع کرده در این باره چه نظری دارید؟ "بعد از سه سال حضور مورینیو حالا سرمربی جدیدی روی کار آمده و با آمدن آنچلوتی خیلی چیزها تغییر کرده. آنها در تابستان بازیکنان جدید و زیادی خریده‌اند که از آن جمله می‌توان از ایسکو، دیارا و کارواخال که ستاره‌های آینده‌دار اسپانیایی هستند و البته گرت بیل نام برد. رئال تابستان پر از خریدی داشت و چندین خرید گران‌قیمت را که بیل سرترین آنها بود، از همین رو سرمربی تیم به زمان نیاز دارد. از سوی دیگر تنها تغییر بارسلونا خرید نیمار بود که به گروهی ملحق شد که چندین سال است در کنار هم کار می کنند. اما رئال امسال بازیکنان جدید زیادی دارد و با سیستم جدیدی هم کار می‌کند و از همین رو همه باید با هم تطبیق بیابند. این شروع بی‌ثبات هم به همین دلیل است و با گذشت زمان رئال خیلی بهتر می‌شود و حتی امسال هم می‌تواند قهرمان اسپانیا شود. نباید فراموش کرد که بارسا باید در مادرید بازی کند. هنوز تکلیف هیچ‌چیز روشن نشده و فاصله تنها 6 امتیاز است یعنی دو بازی و باید در نظر داشت که هنوز ماه دسامبر نشده."

    *چرا به ایران سفر کردید و نظرتان در مورد کشور ما... "سؤال خوبی پرسیدید. از نظر تاریخی ایران کشور باسابقه‌ای است. تمایل زیادی دارم تا پرسپولیس را بشناسم و با تاریخ ایران بیشتر آشنا شوم. ایران روز به روز در حال بهبود است. از نظر اقتصادی سطح بالایی دارد. از سوی دیگر من در خاورمیانه زندگی می‌کنم و به اینجا خیلی نزدیک هستم. مسئولان فدراسیون ایران برخورد خیلی خوبی با من داشتند و من را دعوت کردند تا بیشتر از ایران شناخت پیدا کنم و بتوانیم فوتبال ایران و اسپانیا را بیشتر به هم نزدیک کنیم. من کارلوس کروش را دیدم ولی در آینده بیشتر همدیگر را خواهیم دید."

    *نظرتان درمورد برگزاری یک بازی دوستانه میان تیم ملی ایران و اسپانیا یا رئال مادرید در ورزشگاه آزادی چیست؟ "برای من افتخار بزرگی است که رئال مادرید یا تیم ملی اسپانیا به ایران سفر کند. این بازی دوستانه می تواند بازی بی نظیری باشد. این را به خاطر عشق به فوتبال درایران می گویم. قطعا 100 هزار نفر در ورزشگاه آزادی دیوانه وار به تماشای بازی خواهند نشست. اگر بخواهم صادقانه بگویم، کار سختی خواهد بود ولی دست کم باید برای تحقق آن تلاش کرد. بیشتر مشکل، بحث اقتصادی است. بعید است که این اتفاق رخ دهد ولی باید واقع بین بود. چون تیم ملی اسپانیا برای برگزاری یک بازی دوستانه مبالغ هنگفتی را طلب می کند و این درخواست های مالی کار را سخت می کند. دراین میان کشورهای زیادی هستند که حاضرند چنین پولی را پرداخت کنند. شاید تلاش برای یافتن یک اسپانسر مناسب، بهترین راه حل باشد و به نظر من باید برای تحقق این خواسته تلاش کرد."

    *با شنیدن عبارت «کله خوک» چه چیزی به ذهنتان می آید؟ چه کلمه ای سرزبانتان می آید؟ عجیب.خیلی عجیب بود. دیدن یک کله خوک در ورزشگاه خیلی عجیب بود. البته در ورزشگاه همه چیز به داخل زمین پرتاب می کنند.. بطری و هرچیزی که فکرش را بکنید. بگذارید آن صحنه را برایتان توصیف کنم. من معمولا پشت سرفیگو بازی می کردم. یک ضربه کرنر به نفع رئال قرار بود زده شود و قرار بود که کرنر را کوتاه ارسال کنیم. آن بازی، اولین بازگشت فیگو به نوکمپ بود و هواداران می خواستند از اوانتقام گرفته و اذیتش کنند. بازی مملو از هیجان بود... در آن لحظات یک بطری مشروبات الکلی و یک چاقو هم به سمت زمین پرتاب شد...اما ناگهان دیدیم که از آن سمت زمین و از روبرو شیئی به سمت ما پرتاب شده...فیگو دید که یک کله خوک است و گفت:« نمی توانم باور کنم....پس بدنش کو؟» اما آن شیء یک کله خوک واقعی بود و مصنوعی نبود.. بعد از آن اتفاق در رختکن کلی به این اتفاق می خندیدیم.

    *پرتاب کله خوک باعث نشد که تصویر ذهنی تان نسبت به هواداران بارسا تغییر کند؟ "نه. ببینید، خوبی رقابت موجود میان رئال و بارسلونا این است که هیچ وقت شاهد خشونت نیستیم. یعنی خشونت واقعی نمی بینیم. این یک عشق و رقابت خیلی واقعی و عمیق و شاید حتی بتوان گفت سیاسی است که کشور را به دو نیم تقسیم می کند. هیچ کلمه منفی ای برای توصیف ذهنیتم نسبت به هواداران بارسا در ذهن ندارم. هواداران احمق در بین هواداران تمام تیم ها هستند. نمی توان از روی رفتار یک، 2 یا 3 نفر درمورد یک مجموعه و گروه بزرگ قضاوت کرد."

    *آیا از بارسا پیشنهاد ی داشتید؟ "و اگر نه، درصورت دریافت پیشنهادی از بارسا به این تیم می رفتید؟ من در سال 1999 به رئال مادرید پیوستم و در آن زمان، از رئال و بارسا و از چند تیم انگلیسی و ایتالیایی پیشنهاد داشتم. ولی بعد از پیوستن به رئال مطمئن بودم که هیچ وقت به بارسلونا نمی روم."

    *توپ طلا را به چه کسی می دهید؟ مسی؟ رونالدو یا ریبری؟ "اگر بخواهم صادقانه جواب بدهم، با بررسی اوضاع در 9 ماه اخیر می بینیم که مسی خیلی مصدومیت های متعددی داشته و در اوج همیشگی اش نبوده. او بازیکن خارق العاده ای است و البته رونالدو هم همین طور. کریس گلهای زیادی زده که این آمار قابل سبقت گرفتن نیست.ازهمین رو من طرفدار رونالدو هستم. باید گفت که ریبری در سطح این دو تا نیست و مسی و رونالدو یک سطح بالاتر از تمام بازیکنان دنیا هستند. البته باید گفت که ریبری امسال عالی بوده وهمه جامهای ممکن را با بایرن مونیخ برده،هرچند که تیم ملی فرانسه در طول امسال چندان درخشان نیست و امسال رقیب بزرگی برای مسی و رونالدو خواهد بود. رونالدو برعکس ریبری، جام خاصی نبرده و این امتیازی منفی برای اوست.می توان گفت که رونالدو با نمایش های فردی برنده است و ریبری در عرصه گروهی.فکر می کنم رونالدو شایسته کسب توپ طلاست."

    *حالا نظرتان را در مورد این افراد در یک جمله بگوئید:

    *رائول گونسالس: "اول از همه یک دوست است که سالهای زیادی کنارش بودم. مهمترین بازیکن تاریخ سالهای اخیر در رئال."

    *مارادونا و امکان سفر به ایران: "احتمال سفر مارادونا به ایران محتمل تر از رائول است. رائول در قطر زندگی می کند و البته ما لحظات زیادی را درکنار هم سپری کرده ایم.ولی هیچ چیز مشخص نیست."

    *رونالدوی برزیلی: "او بهترین مهاجمی است که درطول زندگی ام کنارش بازی کرده ام."

    *زیدان: "با کیفیت ترین و شیک ترین بازیکنی که کنارش بوده ام."

    *کارلوس کروش: "او سرمربی ای بود که در رئال مادرید به آنچه سزاوارش بود نرسید. او شایستگی فتح جامهای قهرمانی متعددی با رئال را داشت که این اتفاق نیفتاد. کروش در رئال بدشانس بود."

    *گرت بیل: "او گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال است و باید با شرایط لالیگا وفق پیدا کند."

    *بهترین خاطره تان از بازی های ال کلاسیکو چیست؟ "برد 0-2 در مقابل بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نوکمپ و در سال 2002."

    *رئال پرافتخارترین تیم تاریخ رقابتهای اروپایی است و 9 قهرمانی کسب کرده ولی آنها چندین سال است که دررویای کسب دهمین قهرمانی اروپایی هستند. آیا می توانند این آرزو را محقق کنند؟ "بله. رئال می تواند قهرمان اروپا شود . آنها بهترین بازیکنان دنیا را دارند. باید به مردم یادآوری کرد که وقتی رئال در سال 1998 قهرمان اروپا شد، 32 سال بود که قهرمان اروپا نشده بود ومردم این را فراموش کرده اند. ما سه جام اروپایی را در عرض 5 سال بردیم. در سالهای 1998، 2000 و2002. الان 11 سال است که رئال قهرمان اروپا نشده ولی آنها به زودی برمی گردند. لیگ قهرمانان اروپا تورنمنت ویژه ای است،سخت ترین تورنمنت دنیاست وبهترین بازیکنان اروپایی در آن تورنمنت حضور دارند. ما پادشاه رقابتهای اروپایی هستیم و این تورنمنت بزرگترین تورنمنت برای رئال مادرید است و دوست داریم که در این رقابتها به قهرمانی برسیم."

    *سوال آخر؛ نظرتان درمورد تیم ملی اسپانیا چیست؟ آیا شاگردان دل بوسکه می توانند در جام جهانی 2014 نیز به قهرمانی برسند؟ "باید توجه داشت که تیم ملی اسپانیا 3 تا جام قهرمانی متوالی فتح کرده؛ یورو2008، جام جهانی 2010 و یورو2012. قهرمانی در جام جهانی برزیل خیلی سخت است. بازیکنان تیم ملی بازیهای زیادی پیش رو دارند و فشار زیادی روی تیم است . قهرمانی در این جام جهانی سخت تر از سال 2010 است. چون فشار روی بازیکنان اسپانیا بیشتر است و بازیکنان از نظر روانی و فیزیکی خسته تر هستند.بازیکنان چندین سال است که بازیهای زیادی انجام می دهند و تیم های زیادی هستند که عطش فراوانی برای قهرمانی در جام جهانی و انتقام گرفتن از اسپانیا دارند.باید بگویم که در جام جهانی برزیل چه قهرمان بشویم و چه نه، از بازیهای تیم ملی اسپانیا لذت خواهیم برد که این برای ما خیلی مهم است. از تماشای بازیهای بازیکنان آینده داری که به تیم ملی می آیند و قطعا در آینده تغییرات زیادی را خواهیم دید. بازیکنانی مثل تیاگو،اییارامندی و ایسکو که آینده درخشانی خواهند داشت وآینده درخشانی را برای اسپانیا رقم خواهند زد."

 



نظرات شما عزیزان:

roli
ساعت14:42---19 آبان 1392
سلام چه وبلاگ خوبي داريد. يه پيشنهاد خوب دارم برات شايد سخت باشه باور کردنش ولي امتحان کن از مسابقه رپرتاژ ما ديدن کن شايد خوشت اومد و برنده هم خود تو شدي ... فعلن جايزمون يه چيز معمولي هستش (شارژ تا 10 هزار تومان ) ولي در آينده نزديک تبلت،لپ تاپ و... تا به ماشين هم مي رسيم ضرر نميکني امتحنانش کن يه بار
http://foorush.ir/reportage.rhtml
دانلود آموزش شرکت در مسابقه در لينک زير
http://www.aparat.com/v/IL2Kj
مرحله اول به پايان رسيد مرحله دومش شروع شده عقب نمونی
اسمامي برندگان در لينک زير
http://www.inkling.ir/?p=23


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:, ] [ 14:29 ] [ ]

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8940
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 11945
بازدید ماه : 11857
بازدید کل : 416603
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1