گزارش روز: سرسام در گروه F لیگ قهرمانان؛ بررسی تمامی حالات ممکن برای آرسنال، ناپولی و دورتموند
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

گزارش روز: سرسام در گروه F لیگ قهرمانان؛ بررسی تمامی حالات ممکن برای آرسنال، ناپولی و دورتموند

سه تیم تنها سه امتیاز با هم فاصله دارند و تنها دو هفته هم تا پایان مرحله گروهی مانده. این یعنی یکی از تیم‌ها ممکن است اولین تیم تاریخ شود که با 12 امتیاز به مرحله حذفی نرسیده!

سایت کریس رونالدو لیو مسی – آرسن ونگر پس از آن که دید آرسنال با بروسیا دورتموند، ناپولی و المپیک مارسی هم‌گروه شده، گفت: «هر بازی اهمیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت چون شاید در آخر سرنوشت با یک امتیاز یا تفاضل گل مشخص شود». راست هم می‌گفت.

برنامه بازی‌ها و جدول گروه F
Arsenal
Dortmund

Marseille
Napoli
v
v

v
v
Marseille
Napoli

Dortmund
Arsenal
تیم
1. Arsenal
2. Napoli
3. B. Dortmund
4. Marseille

بازی

4
4
4
4


امتیاز

9
9
6
0

تفاضل
+3
+1
+2
-6

گروه F می‌توانست یکی از سخت‌ترین گروه‌های تاریخ لیگ قهرمانان شود و البته شد. چون «گروه مرگ» از همین حالا یک قربانی، مارسی، داشته و بروسیا دورتموند هم به‌شدت نگران حذف است. آنها رقابت سختی با ناپولی و آرسنال برای صعود دارند.

آلمانی‌ها فصل پیش نایب‌قهرمان شدند اما حالا سه امتیاز کمتر از رقیبان انگلیسی و ایتالیایی خود دارند و تنها دو روز تا پایان رقابت‌های مرحله گروهی مانده است.

دورتموند این هفته میزبان ناپولی است؛ تیمی که در روز پایانی میزبان آرسنال خواهد بود. این احتمال کاملا وجود دارد که برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان تیمی به 12 امتیاز برسد و باز هم صعود نکند!

اما این احتمال هم هست که سه‌شنبه تکلیف همه چیز روشن شود.

سایت گل تمامی احتمالات ممکن در یکی از پیچیده‌ترین گروه‌های تاریخ لیگ قهرمانان را بررسی می‌کند:

-          اگر ناپولی سه‌شنبه دورتموند را ببرد، ایتالیایی‌ها با آرسنال صعود می‌کنند. البته اگر توپچی‌ها به مارسی نبازند.

-          یک تساوی برای صعود ناپولی به مرحله بعد کافی است و آرسنال هم در این صورت با بردن مارسی به همراه ناپولی صعود می‌کند.

-          اگر دورتموند ناپولی را ببرد، نبرد صعود بی‌تردید به روز پایانی کشیده می‌شود، و در این صورت آرسنال حتی با بردن مارسی و صدرنشینی با فاصله سه امتیاز صعودش قطعی نخواهد شد چرا که دورتموند در دیدارهای مستقیم بهتر از این تیم نتیجه گرفته است.

-          در واقع اگر دورتموند بتواند ناپولی را ببرد ممکن است همه تیم‌ها با 12 امتیاز کار را به پایان ببرند. البته این اتفاق در صورتی می‌افتد که ناپولی آرسنال را در روز آخر ببرد و دورتموند هم مارسی را.

-          اگر سه تیم هم‌امتیاز باشند کار به امتیازات و تفاضل گل در دیدارهای بین سه تیم آرسنال و ناپولی و دورتموند می‌کشد. این یعنی بازی آنها مقابل مارسی در نظر گرفته نخواهد شد.

-          دورتموند در خانه یک بر صفر به آرسنال باخته اما موفق شده در ورزشگاه امارات دو بر یک پیروز شود و این یعنی آنها دست بالا را نسبت به آرسنال دارند. اما آرسنال دو بر صفر ناپولی را در انگلیس برده است. این در حالی است که ناپولی پیش از دیدار با دورتموند در سیگنال ایدونا پارک در سان‌پائولو دو بر یک پیروز شده است.

-          با فرض این که آرسنال و دورتموند بازی‌هایشان را مقابل مارسی ببرند، ناپولی بیشترین خطر را در حالت هم‌امتیاز شدن با این دو تیم احساس خواهد کرد. اگر دورتموند ناپولی را یک بر صفر ببرد، ایتالیایی‌ها باید آرسنال را با سه گل ببرند تا صعود کنند. اگر دورتموند ناپولی را با نتیجه دو بر صفر ببرد، ناپولی باید مقابل آرسنال چهار گل بزند. و به همین ترتیب.

-          اگر مارسی هر دو بازی را ببازد، و دورتموند ناپولی را یک بر صفر ببرد و ناپولی آرسنال را دو بر صفر – همه تیم‌ها هم‌امتیاز می‌شوند و گل زده و خورده همه‌شان در دیدارهای رودررو می‌شود 4 – 4. در این سناریو ناپولی حذف می‌شود چون در خارج از خانه گلی نزده در حالی که دورتموند سه و آرسنال یک گل در خارج از خانه زده‌اند.

-          اما اگر ناپولی با اختلاف یک گل ببازد و البته در خانه دورتموند گل بزند، در نهایت با بردن آرسنال با اختلاف دو گل می‌تواند صعود کند. آرسنالی‌ها در این صورت باید دست کم دو گل بزنند و مثلا با نتیجه چهار بر دو ببازند تا به جای دورتموند صعود کنند. شکست با اختلاف سه گل در هر حالت برای آرسنال به معنای حذف زودهنگام خواهد بود.

سرتان گیج می‌رود؟ خب، ممکن است همین هفته اوضاع روشن شود. یا این که پیچیده‌تر شود!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 5 آذر 1392برچسب:, ] [ 20:52 ] [ ]

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6075
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 9080
بازدید ماه : 8992
بازدید کل : 413738
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1