خداحافظی با ماندلا، مردی که جام جهانی را به آفریقا برد
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

خداحافظی با ماندلا، مردی که جام جهانی را به آفریقا برد

نلسون ماندلا که نخستین رئیس جمهور سیاه پوست افریقای جنوبی و مردی کلیدی برای خاتمه دادن به رژیم نژادپرست آپارتاید بود، دیشب در گذشت.

سایت کریس رونالدو لیو مسی - مردان زیادی هستند که به اندازه نلسون ماندلا تاریخ را تغییر داده باشند. یک جنگنده خستگی ناپذیر که با وجودی که 27 سال از عمرش را در زندان سپری کرد ولی در نهایت توانست رژیم نژادپرست آپارتاید را از پای در بیاورد.

رئیس جمهور سابق و کاریزماتیک آفریقای جنوبی دیشب در پی مشکل ریوی در سن 95 سالگی در خانه اش در گذشت. مردی که نه تنها در کشورش بلکه در سرتاسر دنیا قابل احترام است و مبدل به سمبل مبارزه با نژادپرستی ،صبوری، امید و پیروزی روحیه انسانی شده است.

او در بخشی از کتاب زندگی نامه اش نوشته:« وقتی از زندان خارج شدم، متوجه شدم که آنچه بیش از هرچیزی به آن علاقه دارم ، آزادی نیست، بلکه بازگشت به زندگی عادی است. رفتن به سرکار در دفتر کارم، خرید کردن و دیدار با دوستان.»

در سال 1995 آفریقای جنوبی میزبانی جام جهانی راگبی را عهده دار شد. در آن زمان دو دستگی میان سیاه پوستها و سفید پوستها در جامعه آن کشور آنقدر شدید بود که نیمی از جمعیه آفریقای جنوبی طرفدار تیم ملی راگبی این کشور بودند(سفیدپوستان) و نیمی دیگر طرفدار تیم حریف .. اما ماندلا به نحو زیرکانه ای این سیستم را تغییر داد وبااستفاده از راگبی برای آشتی کنان ملی درکشورش اقدام کرد. او فرانسوا پینار، کاپیتان تیم ملی راگبی کشورش را راضی کرد تا جلسات تمرینی ای را با حضور کودکان سیاه پوست از بدبخت ترین مناطق این کشور تشکیل دهد. باوجود انتقادات فراوان، ماندلا متوقف نشد و با وجود پیش بینی های منفی موجود، بعد از یکدست شدن ملت آفریقای جنوبی این تیم قهرمان جام جهانی راگبی شد و مردم این کشور متحدانه این قهرمانی را جشن گرفتند.

ماندلا کسی بود که با اقتداری که داشت میزبانی جام جهانی 2010 را برای آفریقای جنوبی گرفت و در شرایطی که قرار بود با جسم نحیفش در مراسم افتتاحیه این تورنمنت شرکت کند با خبری دردناک روبرو شد. در گذشت نوه او ساعاتی قبل از مراسم افتتاحیه باعث شد تا ماندلای بزرگ نتواند در این مراسم حضور یابد. آخرین باری که او در منظر عمومی ظاهر شد در مراسم اختتامیه جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و زمانی بود که جام جهانی به تیم ملی اسپانیا اهدا شد. شهرت همیشه ، حتی تا روزهای پایانی عمر پرافتخار ماندلا درکنارش بود وحالا نیز او با افتخار و بزرگی در روز قرعه کشی جام جهانی 2014 دنیا راترک کرد. مردی جنگجو که جام جهانی را به قاره آفریقا برد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 15 آذر 1392برچسب:, ] [ 16:8 ] [ ]

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8298
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 11303
بازدید ماه : 11215
بازدید کل : 415961
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1