معاوضه گوارین و ووچینیچ به سود کیست؟
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

یادداشت: معاوضه گوارین و ووچینیچ به سود کیست؟

ممکن است اینتر هافبک کلمبیایی خود را به تورین بدهد و مهاجم مونته‌نگرویی را از این تیم بگیرد.

سایت کریس رونالدو لیو مسی – بزرگ‌ترین حقه‌ای که اینتر تاکنون سوار کرده این است که بارسلونا را متقاعد کرده که 43 میلیون یورو و ساموئل اتوئو را بدهد تا زلاتان ایبراهیموویچ را بگیرد. اما معاوضه بازیکنان همیشه برای نراتزوری خیلی خوب تمام نشده است.

هر چه باشد اینتر باشگاهی است که حاضر شد فرانچسکو کوکو را بگیرد و کلارنس سیدورف را بدهد، و فابیو کاناوارو را بدهد و فابین کارینی را بگیرد. اینتر همچنین روبرتو کارلوس را به رئال مادرید داد تا ایوان زامورانو را از آنها بگیرد، و تازه 1 میلیون یورو هم پرداخت کرد. آنها به شکلی عجیب حاضر شدند در ازای تنها 2.8 میلیون یورو و آندرس گولی‌المین‌پیترو، آندره‌آ پیرلو را به میلان واگذار کنند.

عجیب نیست که طرفداران اینتر بسیار خشمگین شدند که باشگاهشان می‌خواهد فردی گوارین را با میرکو ووچینیچ معاوضه کند. طرفداران جایگاه شمالی بیانیه‌ای صادر کردند و اعلام کردند که این پیشنهاد انتقال پذیرفتنی نیست و آنها به‌شدت مبهوت هستند که چرا مدیران باشگاه می‌خواهند تیمشان که همین حالا هم بازیکن ندارد را تضعیف کنند و رقیب را قوی‌تر سازند.


MIRKO VUCINIC
FORWARD | JUVENTUS

آمار باشگاهی در فصل 14-2013
بازی در سری آ 8
گل 2
پاس گل 0
ارزش د ربازار
باشگاه قبلی Roma
مبلغ انتقال €15m
پایان قرارداد June 2015

البته واکنش آنها قابل درک بود. هر چه باشد قرار بود اینتر پس از دوران تاریک پس از سه‌گانه 2010 به عصر جدیدی وارد شود. اریک توهیر، مالک جدید باشگاه به هواداران هشدار داد که انتظار خریدهای گران‌قیمت نداشته باشند. اما طرفداران فرض می‌کردند که باشگاه قرار نیست بازیکنی بااستعداد از تیمی بی‌استعداد برود تا یک مهاجم 30ساله بیاید.

طرفداران احتمالا خشگمین‌تر خواهند شد از این که دریابند باشگاه در ظاهر به تقاضاهای آنها گوش کرده و پشت پرده به مذاکراتش ادامه داده است و ممکن است این پیشنهاد عملی شود.

گوارین البته درخواست رفتن داده است. دلیل فروش او هم قابل درک است؛ او وحشتناک فراز و نشیب دارد و البته حقوق بالایی هم می‌گیرد. اما اگر این طور است چرا نگذاشتند او به چلسی برود؟ حتی اگر آبی‌ها حاضر نشده باشند مبلغ 17 میلیون یورویی که شایعه شده بود را بپردازند، می‌توان مطمئن بود که از قیمت فعلی ووچینیچ بیشتر می‌پرداختند؛ بازیکنی که در دوران اوجش تنها 15 میلیون یورو ارزش داشت.

بله، مهاجم مونته‌نگرویی بازیکنی تکنیکی است و پس از جدایی از رم در سال 2011، نقشی کلیدی در دو اسکودتو یوونتوس داشت. اما مهاجمان یوونتوس گاهی خوب بودند و گاهی بد و او در میان آنها بهترین بود. او در آن دو فصل تنها 18 گل زد.

باید در نظر داشت که ووچینیچ پس از آمدن کارلوس تبس و فرناندو یورنته تنها هشت بازی در سری آ انجام داده است. صحبت‌های بسیاری از این می‌شد که او در پیش‌فصل سخت تلاش کرده است. اما همین حرف‌ها هم نشان می‌داد او در دو فصل قبل‌تر به دلیل این که می‌دانسته آنتونیو کونته مهاجم خوب دیگری ندارد، با خیالی آسوده تمرین می‌کرده است!

پیوستن به اینتر می‌تواند باعث احیای ووچینیچ شود. او بی‌تردید می‌خواهد این انتقال صورت بگیرد. اما با توجه به سنی که او دارد، او ار می‌توان راه حلی بسیار کوتاه‌مدت برای اینتر دانست؛ باشگاهی که پس از آمدن توهیر به دنبال موفقیت بلندمدت است.

FREDY GUARIN
MIDFIELDER | INTER

آمار در فصل 14-2013
بازی در سری آ 19
گل 3
پاس گل 4
ارزش در بازار
باشگاه قبلی Porto
مبلغ انتقال €11m
پایان قرارداد June 2016

از زاویه دید یووه، این معاوضه ریسک بالایی دارد، اما در هر حال ریسک آن حساب‌شده است. گوارین فوق‌العاده پرنوسان است و آن‌قدر اشتباه می‌کند که نتوان او را هافبکی برتر دانست.

اما کونته مطمئن است که می‌تواند بهترین عملکرد را از بازیکنی بگیرد که چندپسته است و انعطاف زیادی به یوونتوس می‌دهد. بازیکن سابق پورتو کاملا می‌تواند نقش هافبک پشت مهاجمان را، بر خلاف یکی مثل کلودیو مارکیزیو بازی کند. گوارین همچنین می‌تواند در لیگ اروپا بازی کند و باعث خواهد شد خط هافبک یوونتوس، که همین حالا از نظر تعداد بازیکن خوب در ایتالیا بی‌رقیب است، قوی‌تر شود.

اما آن‌چه مایه نگرانی برای طرفداران یووه است این است که آیا پل پوگبا در تیمشان خواهد ماند؟ او هنوز قرارداد جدیدی امضا نکرده و آمدن گوارین شاید به معنای رفتن او به پاری سن-ژرمن باشد.

اگر گوارین به عنوان جانشین پوگبا بیاید می‌توان گفت که هیچ کدام از این دو تیم برنده واقعی این معاوضه نخواهند بود. اما آینده پوگبا هنوز نامشخص است. اما هر چه شود، اینتر بازنده این معاوضه خواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 2 بهمن 1392برچسب:, ] [ 15:54 ] [ ]

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7955
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 10960
بازدید ماه : 10872
بازدید کل : 415618
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1