گزارش روز:جنگ آلمانی هادر امارات / آرسنال- بایرن به روایت آمار
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

گزارش روز:جنگ آلمانی هادر امارات / آرسنال- بایرن به روایت آمار

بایرن به همراه میلان و رئال با 10 بار حضور در فینال رکورددار برگذاری فینال لیگ قهرمانان می باشد که 5 بار آن پیروز بوده است

امشب و از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه امارات در شمال شهر لندن مردان آرسن ونگر در آرسنال میزبان بایرن مونیخ و گواردیولا خواهند بود. در حال حاضر در لیگ برتر جزیره آرسنال با یک امتیاز کمتر نسبت به چلسی در مکان دوم جدول قرار دارد و پس از سال ها خود را در قامت یک مدعی می بیند در مقابل بایرن مونیخ قدرت بلامنازع بوندسلیگا آلمان در چند فصل اخیر همواره چهره یک مدعی را داشته است و امسال نیز می توان گقت با اختلافی که در صدر لیگ این کشور بوجود آورده قهرمانی شان حتمی می نماید. به نظر می رسد لازم است نکات متنوعی در مورد این بازی و هریک از دو تیم ذکر شود:

- بایرنی ها در مرحله گروهی با 5 برد و کسب یک شکست به عنوان تیم اول گروه D جلوتر منچستر سیتی به این مرحله صعود کردند.

- آرسنال نیز در مرحله قبل با کسب 12 امتیاز در گروه F موسوم به گروه مرگ این رقابت ها پس از دورتموند در مکان دوم جای گرفتند.

- دو تیم فصل قبل نیر به مصاف هم رفتند که در لندن بایرن موفق به شکست 3 بر 1 آرسنال گردید اما در بازی برگشت و در شهر مونیخ آرسنال موفق به شکست بایرن با نتیجه 2 بر صفر گردید و بایرنی ها تنها به لطف گل زده در خانه حریف به مرحله بعد صعود کرد تا در نهایت قهرمان اروپا گردد.

- بایرن پس از فینال سال گذشته برای اولین بار است که به لندن باز می گردد.

- ترکیب دو تیم نسبت به فصل قبل تفاوت چندانی نداشته و فقط گوتزه و آلکانترا به ترکیب اصلی بایرن و اوزیل به ترکیب اصلی آرسنال اضافه شده اند. در ضمن در فصل گذشته هدایت بایرن به عهده یوپ هاینکس بود مرد موفقی که تیم عالی خود را تحویل گواردیولا داد.

- لوکاس پودولسکی کوشیلی و ژیرو گلزنان آرسنال دربابر بایرن ئر سال گذشته بودند.

- تونی کروس، ماریو مانزوکیچ و توماس مولر نیز گلزنان بایرن بودند.

- این دو تیم در فصل 2004-2005 هم در این مرحله به مصاف هم رفتند که بایرن موفق شد در مجموع با حساب 3 بر 2 از سد آرسنال عبور کند.

 - از میان بازیکنان دو تیم در سال 2005 فقط باستین شواین اشتایگر هست که شانس حضور در بازی چهارشنبه شب را دارد اکثر بازیکنان حاضر در آن مسابقه از فوتبال خداحافظی کرده اند.

- آرسنال از لیگ قهرمانان 2009-2010 که موفق شد با شکست پورتو به مرحله یک چهارم نهایی برسد تا کنون موفق به حضور در این مرحله نشده است. در مقابل بایرن در 4 سال اخیر سه بار به فینال این رقابت ها راه یافته است.

- نکته بسیار جالب این دیدار حضور 10 ملی پوش آلمانی در این بازی و رویایی آن ها بایکدیگر خواهد بود در یکسوی میدان نویر، لام، بواتنگ، شواین اشتایگر، کروس، گوتزه و مولر و در سوی دیگر اوزیل، مرته ساکر و پودولسکی حضور دارند.

- تعداد بازیکنان آلمانی آرسنال که در ترکیب این تیم قرار می گیرند از بازیکنان انگلیسی حاضر در ترکیب تیم بیشتر است.

- این دیدار می تواند تقابل تونی کروس و مسوت اوزیل باشد دو بازیکنی که برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی آلمان با هم رقابت جالبی دارند.

- فرانک ریبری از بایرن مونیخ و تئو والکات از آرسنال مهمترین غایبان دو تیم بدلیل مصدومیت خواهند بود.

- پپ گواردیولا هر فصل که در لیگ قهرمانان حضور داشته موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شده است و دو بار این جام را فتح کرده است.

-  از اکتبر سال گذشته تاکنون بایرن تنها در دو بازی باخته است که هر دو باخت آن ها در مقابل تیم های انگلیسی بوده است. یک بار در بازی برگشت دور یک هشتم نهایی سال قبل به آرسنال (در مجموع رفت و برگشت آرسنال حذف شد) و یک بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال مقابل منچسترسیتی که هر دو این شکست ها در شهر مونیخ بوده است.

- آرسنال هیچ گاه در مراحل گروهی و پلی آف موفق به حذف بایرن نشده است.

- تیم های گواردیولا و ونگر تا به حال دو بار و در سال های 2010-2011 و 2009-2010 در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم قرار گرفته اند که هر دو بار گواردیولا موفق به شکست ونگر شده است.

- در سری جدید لیگ قهرمانان اروپا که از سال 92 آغاز شده تاکنون هیچ تیمی موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود نشده است اما بایرنی ها با تیم کم نقص خود به دنبال شکستن این طلسم هستند.

- بایرن مونیخ در تاریخ خود بیشترین شکست را در برابر تیم های انگلیسی دیده است این تیم تنها سه بار فینال را به تیم های انگلیسی واگذار کرده است.

- آرسنال تنها یک بار و در سال 2006 در فینال حاضر بوده که فینال را به بارسلون رایکارد واگذار کرد.

- بایرن به همراه میلان و رئال با 10 بار حضور در فینال رکورددار برگذاری فینال لیگ قهرمانان می باشد که 5 بار آن پیروز بوده است.

- آخرین مرتبه ای که بایرنی ها در این مرحله از رقابت ها حذف شده اند به لیگ 2003-2004 و حذف در مقابل رئال مادرید در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 2-1 بر می گردد.

- مسوت اوزیل امید اول آرسنالی ها آخرین بار دو فصل قبل در مرحله نیم نهایی به همراه رئال مادرید در برابر بایرن قرار گرفت که در نهایت رئال در ضربات پنالتی مغلوب بایرن شد.

- در صورت قهرمانی بایرن در این فصل گواردیولا پنجمین مربی خواهد بود که با دو تیم متفاوت قهرمان لیگ قهرمان شده است نکته جالب این است که از چهار نفر قبلی دو نفرشان مرتبه دوم به همراه بایرن قهرمان اروپا شده اند.

- بایرن تنها تیمی است که از سال 1998 علاوه بر لباس هایی که در لیگ داخلی از آن استفاده می کند لباسی مختص لیگ قهرمانان اروپا نیز دارد که در برخی از بازی ها آن را به تن می کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:, ] [ 9:40 ] [ امیرحسین.........مدیر ]

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9336
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 12341
بازدید ماه : 12253
بازدید کل : 416999
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1