آنچلوتی و دریافت جایزه Enzo Bearzot
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان


از اینکه وارد تاریخ رئال مادرید شدم احساس غرور می کنم ...


    سرمربی برنده دسیما، این جایزه را که به دنبال افرادی چون مونتلا، ماتزاری و پراندلی دریافت کرد. تصمیم به رسمیت شناختن دستاورد های مربی ایتالیایی بعد از شکست 6-1 شالکه در چمپیونزلیگ مقابل رئال مادرید گرفته شده بود.

    آنچلوتی پس از دریافت این جایزه گفت: "طبیعی است که بعد از دریافت چنین جایزه ای در چنین مکانی احساساتی شوید. به خاطر تمام چیزهایی که انزو بیرزات ارائه کرده بود، دریافت این جایزه باعث افتخار است. او یک مربی حساس بود که بازیکنانش دوستش داشتند و من این را تجربه کرده ام."

    او پول این جایزه را به بنیاد بورگوناوو اهدا خواهد کرد، کسی که با یک بیماری نورون حرکتی مبارزه می کرد و در نهایت به دست این بیماری از پا درآمد. استفانو بورگوناوو هم تیمی سابق کارلتو در میلان بوده است. در طول این مراسم، سازمان دهندگان تصاویر کنفرانس مطبوعاتی آنچلوتی پس از دیدار فینال را نشان می دادند که تعدادی از بازیکنان رئال مادرید وارد اتاق شده و برای مربیشان سرود خواندند. آنچلوتی به شوخی گفت: "آنها باید چوب پنبه شامپاین را بیرون می کشیدند، اما آنجا روزنامه نگاران با کامپیوتر هایشان نشسته بودند!"

    او همچنین در مورد اولین فصل حضورش در اسپانیا صحبت کرد و گفت: "من به دستاورد های تیم در سال اول افتخار می کنم. دسیما برای تمام افرادی که به باشگاه مرتبط بودند یک رؤیا بود. این یک قهرمانی مقدس بود. از اینکه وارد تاریخ باشگاه رئال مادرید شده ام احساس غرور می کنم."

    در برخی از لحظات این مراسم از او خواسته شد تا قسمت هایی از سرود و آهنگ جدید رئال مادرید را بخواند، کاری که در جریان جشن قهرمانی تیم در برنابئو انجام داده بود، اما او از این کار خودداری کرد و گفت: "من این کار را تنها در اسپانیا انجام می دهم!"

    او همچنین در مورد فشار های یک مربی فوتبال بودن صحبت کرد و گفت: "پیروزی پدر های زیادی دارد، اما شکست تنها یکی دارد. یک مربی تنها با تاکتیک ها و آمادگی برای مسابقه کار نمی کند. یک مربی همیشه تحت فشار است، اما ما در ایتالیا نمونه های زیادی از مربیان بزرگ داریم، مثل ساکی یا کاپلو."

    او گفت که ایتالیا و اسپانیا بسیار شبیه هستند و فوتبال ایتالیا از نقطه نظر استراتژی بسیار رقابتی است. "وقتی با یک تیم ایتالیایی بازی می کنید، می دانید که به خوبی موضع گیری خواهند کرد. هرچند فوتبال ایتالیا در طول 20 سال اخیر تغییرات زیادی داشته است. حالا جنبه های فیزیکی نیز پیشرفت کرده است."

    آنچلوتی به این نکته هم اشاره کرد که از لحاظ زیر ساخت ها و فضای ورزشی، انگلستان "پیشرو" است.

    این جایزه به دلایل زیر به آنچلوتی اهدا شده است: "آنچلوتی یکی از معدود کسانی است که به عنوان بازیکن و مربی برنده چمپیونزلیگ شده است. او همچنین موفق به قهرمانی در لیگ های ایتالیا، انگلستان و فرانسه شده است. اما کارنامه باور نکردنی او بدون از دست دادن انسانیت و محبت از جانب او بوده است. او یکی از مربیان نادر و استثنایی در جهان به شمار می رود. خوش خلقی و رفتار دلپذیر و پدرانه او باعث می شود تا بازیکنان در طرفش باشند و در گروه های منسجم، نیازی به برخورد های گروهبان گونه ندارد. این از خصوصیات رجیولو بیرزات بود."

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, ] [ 12:5 ] [ ]

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7901
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 10906
بازدید ماه : 10818
بازدید کل : 415564
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1