این مدافع باتجربه به تازگی برای چهارمین بار زانوی راست مصدومش را به تیغ جراحان سپرد  تا شایعات در مورد احتمال بازنشستگی او قوت بگیرد.

اما او در گفتگو با ال موندو دپورتیوو در پاسخ به سوالی در مورد احتمال بازنشستگی اش گفت:" اکنون زمانش نیست. نمی خواهم فعلا بازنشسته شوم. در حال حاضر می خواهم تا پایان قراردادم در بارسا بمانم و حتی اگر بشود، آن را تمدید کنم.

روند بهبودی ام کند اما بسیار خوب است. این عمل مانند قبلی ها نبود. در دوران پس از عمل کمی درد بیشتری داشتم اما ریکاوری سریعتر صورت می گیرد.
هدف من این است که از اولین روز در تمرینات پیش فصل حضور داشته باشم؛ هرچند ممکن است نتوانم با بقیه تیم تمرین کنم."

او همچنین در مورد بازگشت یا بازنشستگی از تیم ملی اسپانیا گفت:" من رابطه خوبی با دل بوسکه دارم و تا وقتی با سرمربی  صحبت نکنم، تصمیمی نخواهم گرفت.

هدف من در حال حاضر بهبودی از مصدومیت زانو است و پس از آن، باید ببینیم فصل آینده چه رخ خواهد داد. من همیشه تلاش می کنم تا بهترین تصمیم را برای بارسا بگیرم."

او در باره ی خرید جدید بارسلونا افزود:''من در مقابل نیمار بازی کردم او برای مدافعان و دروازبان تیم حریف بسیار خطرناک است او در تیم ملی برزیل این حرف من را ثابت کرده است.قابلیت کار با توپ او باعث زحمت انداختن مدافعان حریف میشود