یادداشت: ریسک بزرگ پپ با خرید تیاگو / با گوتزه چه خواهی کرد؟
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

  

نگاه کارشناس اسپانیا

بارسلونا دارد جانشین حی و حاضر چابی را از دست می‌دهد. آن هم با آن که تیتو ویلانووا می‌خواست او را نگه دارد. مشکل این است که مربی نمی‌توانست برای این بازیکن 22ساله جایگاهی ثابت در ترکیب بارسلونا را تضمین کند.

او تصمیم گرفت جای دیگری به دنبال حضور در ترکیب باشد. او می‌خواهد بیشتر بازی کند. به ویژه پیش از جام جهانی.

بارسا تیاگو را به عنوان ذخیره چابی از دست داده. این بازیکن 33ساله نیاز به استراحت بیشتری دارد. اکنون زمان آن رسیده که سرجی روبرتو خودش را آماده کند.


- پیلار سوارس | خبرنگار بارسلونا

 

اما این انتقال پر از مشکل است. خط میانی بایرن، که فصل گذشته رقیبان را بیچاره کرد، همین حالا هم بی‌نقص است و نیاز به تغییر ندارد.

آنها ثبات را در خاوی مارتینس، خونسردی را در باستین شواین‌اشتایگر، و کلاس را در تونی کروس دارند. تیاگو بازیکن خوبی است و قیمت 20 میلیون یورویی برای او واقعا ارزان است، اما هیچ چیز جدیدی به این ترکیب نمی‌افزاید.

نگران‌کننده‌تر این که این انتقال پیامی منفی به ستارگان فعلی بایرن می‌فرستد. کروس پیش از آن که فصل برایش در ماه آوریل تمام شود خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان به تیم تحمیل کرده بود و توانسته بود بهترین آمار گل‌زنی خود را به جا بگذارد و سرانجام جایش در ترکیب پشت سر ماریو مانجوکیچ را مستحکم کند.

این انتقال برای گوتزه هم خوب نیست. این بازیکن 21ساله با قیمت 37 میلیون یورو خریداری شده و گران‌ترین بازیکن آلمانی تاریخ است. او البته یکی از درخشان‌ترین ستارگان بوندس‌لیگا در فصل گذشته بوده، اما گواردیولا اهمیت خرید او را بالا ندانسته: «گوتزه بازیکنی عالی است، اما من به تیاگو نیاز دارم.» این حرف پپ در روز پنج‌شنبه را نمی‌توان تعریف از گوتزه دانست.

عجیب است که او بازیکنی را ترجیح می‌دهد که هنوز به دستاورد خیلی بزرگی نرسیده و هنوز نتوانسته انتظارات فراوان از خود را برآورده کند. آن هم به دو ملی‌پوش جاافتاده که فصل گذشته توفان به پا کردند.

مساله بعدی این است که تیاگو کجا قرار است بازی کند. گواردیولا گفته او می‌تواند در تمامی پست‌های میانی به میدان برود، هرچند که خط میانی در آلیانس آره‌نا همین حالا هم بسیار قوی است. کنار گذاشتن کروس – که همیشه رو به پیشرفت است – کاری احمقانه خواهد بود. شواین‌اشتایگر اسطوره باشگاه است و در اوج دوران بازی‌اش است. مارتینس هم فصل گذشته در کسب سه‌گانه اثرگذار بود و حضور او تفاوت زیادی رقم زد. یکی از آنها باید جایش را به بازیکن جدید بدهد. وگرنه پپ که 20 میلیون یورو برای یک بازیکن ذخیره نپرداخته!

گواردیولا حتی گفته ممکن است مارتینس را به خط دفاعی ببرد و تیاگو را جای او بازی بدهد. بازی بدون یک هافبک دفاعی متخصص مقابل امثال آگسبورگ مشکل خاصی نخواهد داشت، اما بروسیا دورتموند و سایر تیم‌های اروپا می‌توانند در چنین شرایطی در ضدحملات به آنها ضربه بزنند.

خرید یک هافبک دیگر هم توازن فعلی تیم را به هم می‌زند. لوییز گوستاوو درخشان نبود اما ذخیره خوبی برای هافبک‌ها است. او با شرایط فعلی در اولویت پایین‌تری نسبت به گذشته قرار می‌گیرد و ممکن است به دنبال رفتن باشد.

امره جان و پیر امیل هویبیرگ هم هستند. دو نفر از بهترین هافبک‌های جوان آلمان که منتظرند. جان 19ساله گفته ناراحت است که به او بازی نمی‌رسد. او هم اگر اوضاع بهتر نشود شاید برود.

برای باشگاهی که می‌خواهد از بازیکنانی که خودش پرورش داده حمایت کند این رفتاری بی‌نهایت ناجوانمردانه است. آن هم برای جوانانی که کار بدی نکرده‌اند که سزاوار این بی‌توجهی باشند.

گواردیولا در مراسم معارفه خود قول داد هم‌نوا با تیم باشد نه این که بایرن را مجبور کند با او سازگار شود. اما خرید عجولانه تیاگو ریسکی بسیار بزرگ است و می‌تواند توازن تیم را به هم بزند.


نظرات شما عزیزان:

عرفان هفت
ساعت12:46---25 تير 1392
سلام دوست عزیز وبلاگ خوبی داری.
من 3 تا وبلاگ بهت معرفی میکنم که میتونی باهاشون تبادل بنر یا لینک داشته باشی.
یکیشون که وبلاگ خودمه

http://emtab.rozblog.com

pmbaxsports.mihanblog.com

اینم دوتای دیگه

دوتاش ورزشیه یکی تبلیغاتی

برو وبلاگ هارو ببین از هرکدوم که خوشت اومد و دوست داشتی باهاش تبادل کنی به من خبر بده.

ممنون عزیز


عرفان هفت
ساعت12:44---25 تير 1392
با سلام و خدا قوت.



تبلیغات رایگان بنر یا متن درباره سایت شما در وبلاگ ما.



شما میتونید بنر مخصوص به سایتتونو به وبلاگ ما ارسال کنید تا ما اونو به صورت کاملا رایگان درهر جای وبلاگکه شما بخواهید به نمایش در بیاوریم.



اگه بصورت بنر نخواستید تبلیغ کنید میتونید متنی رو در مورد سایت خودتون بنویسید و در اون متن سایت خودتو معرفی کنید و به وبلاگ ما بفرستید تا ما اون متنو در وبلاگ به نمایش در بیاوریم.



یادت نره تبلیغات کاملا رایگان و شما هیچپ پولی بابت تبلیغات پرداخت نخواهید کرد.



پشیمون نمیشید



این هم ادرس وبلاگ:http://emtab.rozblog.com/
مدیر وبلاگ: عرفان هفت


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 25 تير 1392برچسب:تیاگو,گوتزه,ریسک,پپ,, ] [ 12:29 ] [ ]

درباره وبلاگ

به سایت کریس رونالدو لیونل مسی خوش امدید ما همگی جمع شدیم تا از همه ی وبلاگ ها وسایت ها جلو بزنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9257
بازدید دیروز : 2917
بازدید هفته : 12262
بازدید ماه : 12174
بازدید کل : 416920
تعداد مطالب : 2694
تعداد نظرات : 499
تعداد آنلاین : 1